Home / news / After the Al-Jazeera investigation was shown, the Guardian sheds light on the targeting of journalists’ phones in the network with an Israeli spy program

After the Al-Jazeera investigation was shown, the Guardian sheds light on the targeting of journalists’ phones in the network with an Israeli spy program

The British newspaper The Guardian published a report reviewing what was revealed by the latest episode of the investigative program “What is the greatest hidden” on Al-Jazeera, referring to the involvement of Saudi Arabia and the UAE in hacking the phones of dozens of Al-Jazeera journalists in an unprecedented cyber attack.

The Guardian inquired from the “NSO” group – a technology company in Israel that produces the Pegasus spy program – but the company again denied responsibility for these operations, and said, “We cannot access any information regarding the identities of the individuals who use our system to monitor them. “.

The Israeli company added that when it receives credible evidence of misuse of the program, it takes all necessary steps in accordance with investigation procedures.

And since the spyware was able to penetrate iPhones, Apple said – in a statement – that the attack was largely directed by governments against specific individuals, adding that it urges customers to always download the latest version of the software to protect themselves and their data.

The newspaper mentioned that the presenter of the program “What is hidden is the greatest” Tamer Al-Mashal was one of the targets of the hacking program, as was the journalist of the Al-Jazeera network and residing in London, Rania Al-Dridi.

Al-Dridi told the Guardian that she was shocked by the discovery of this penetration, as there is no longer a private life anymore, as this program allows the hacker to view all the phone calls, pictures and videos, and he can turn on the microphone for eavesdropping as well.

She added that she plans to take legal measures against the UAE, believing that it may be targeted because it raises sensitive topics in its program, or because it has a close colleague who is known to be an outspoken critic of the governments of Saudi Arabia and the UAE.

The newspaper stated that it had asked the Saudi embassy in London and the UAE embassy in Washington to comment, but it did not receive any response.




Source link

Leave a Reply