Home / news / Samsung media again … denial, then admission of the demonstrations, and a call to discipline

Samsung media again … denial, then admission of the demonstrations, and a call to discipline

After days of complete disregard and even ridicule at the idea of ​​demonstrations, the broadcasters of satellite channels owned by the Egyptian regime and close to it surprised their fans by changing the tone en masse, repeating what the Egyptians call “the Samsung media” in reference to work according to instructions that come over the phone from someone working in a security apparatus. Or my intelligence.

After the denial, the media professionals close to President Abdel Fattah El-Sisi, and the permanent defenders of his policies and positions, whatever they are, turned to the timid admission of the occurrence of demonstrations, even if they continued to diminish their significance and their impact. Nevertheless, they called on the government and parliamentarians to “plump” the citizens by descending into the angry villages Listening to protesters and trying to solve their problems.

On the official state television, the journalist Wael Al-Ibrashi broke his promise with his viewers to return to follow up on public affairs, after he announced on September 20, in his same program on Channel One, that the calls for demonstrations had failed and thus there was no need to talk about them because they did not exist.

Al-Ibrashi returned to talk about the demonstrations, devoting a lengthy paragraph to talking about them, and acknowledging their existence, but he described them as the “canned and financed” Brotherhood because they come from the Muslim Brotherhood, and not “spontaneous and spontaneous anger” as he considered that they are “incited” by the Egyptian opposition channels abroad that ” I left all world events and preoccupied Egypt. “

He inferred the validity of his point of view by saying that most of the demonstrators’ chants are not Egyptian, but “brotherly” chants.

The broadcaster tried to downplay the demonstrations, saying that they only took place in limited villages, and that the demonstrators do not express the opinion of the whole village, according to his opinion, stressing that dozens of people are being photographed from the back and from a far angle, to amplify the event, but at the same time he considered that The demonstrations included grievances in addition to those he described as absentees.

Al-Ibrashi was keen to place at the center of his accusations the Brotherhood, to which the late President Mohamed Morsi belonged, before he was dismissed in a military coup led by Sisi when he was defense minister, trying to differentiate between the Egyptian citizen and the Muslim Brotherhood, he said.

As for the journalist Muhammad al-Baz, he called on the government to build on what everyone is seeing in terms of the presence of demonstrations that must be absorbed, stressing that demonstrations were seen in several villages, but he deliberately reduced them and described them as the drivers of the Brotherhood, because “half a million brothers,” in his estimation, “release children in Villages here and there, and the maximum number of demonstrators is 50,000, which is a negligible percentage of the people. “

He also said on his program on one of the private satellite channels that it is not useful to bury our heads in the dirt, because there are things that fell on the ground and some villagers were “angry and deceived” with him.

Al-Baz tried to lay the charge of negligence in eliminating the interests of citizens on local officials instead of the authority, and said that the government and MPs should intervene with the villages and solve the citizens’ problems to avoid the country paying the negligence bill of employees in the local government.

He mentioned that Egypt had been subjected to the largest “direct incitement” during the past few days, describing those who said they were stirring up riots as a “complete Brotherhood creation”, calling for the arrest of all “my brothers” even if they did not commit violence, describing the Brotherhood as “snakes.”

Amr Adeeb, who works for MBC Egypt, which is owned by Saudi Arabia, came to acknowledge the existence of the demonstrations, but described them as “limited” and said that they are “normal” and located in America itself, describing the pretense as “not a shame nor forbidden.”

The interesting thing is that this broadcaster criticized the government without the head of the authority, of course, and said that the government should communicate with the protesters, regardless of their number, because he only cares about the “interest of the people,” noting that the city of Atfih – which witnessed demonstrations – already had a problem, but the governors and parliamentarians They went out to follow the problem owners and solved them from the root.

But Adeeb disagreed with his predecessors when he denounced describing the demonstrators as terrorists or hired, and stressed that the “Friday of Anger” did not happen as the advocates had hoped for, and promised to follow up any demonstrations, if they were huge.

In the same episode, he cited a recording of less than a minute, which included a dialogue between those who said that they are a leader of my brothers and one of the employees of Al-Jazeera, in which he is informed of the necessity of a shot that ignites the demonstrations, but the audit of the recording does not reveal the truth of the content of the dialogue and whether it is actually about the demonstrations, nor Absolutely indicates that the other side is working on the island.

Less well-known media people joined the same ranks, including Nashat al-Daihi, who used as usual inappropriate words to describe opponents of the Sisi regime and said that a group of “mercenaries, sheep and ewes” could not disturb the peace by stirring up children and needy people, and deceiving them in order to arrest them.

Al-Daihi warned Egyptians not to be led by the opposition, and claimed that international reports described what happened in Egypt during the past few days as a “virtual revolution” of people who were offended by Egypt’s advancement after Sisi took it in 2014 without water, electricity, sewage networks, or roads. Saying.

It is noteworthy that the Egyptians used to use the term “Samsung Media” to the authority’s media personnel after leaks confirming that they received instructions from security forces officers about what they should say in their programs.

And a broadcaster previously made a mistake in revealing the type of mobile device through which alerts and instructions are sent via text messages or WhatsApp, where she said the end of her talk about the death of President Morsi, “It was sent from a Samsung device”, an incident that sparked widespread ridicule on social networking sites. .




Source link

Leave a Reply